Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Sprawdź czym jest lokalne promowanie witryny w Google oraz kiedy, jak i dlaczego się je przeprowadza!

Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest bardzo popularnym sposobem promowania witryny w sieci. Jest to też sposób docierania do lokalnych klientów i promowania stacjonarnych biznesów. Nic w tym dziwnego, gdyż Google w zdecydowanej większości jest pierwszym miejscem, gdzie swoje kroki kierują osoby szukające lokalnych punktów handlowych czy usługowych. Poniżej przedstawiamy - czym jest pozycjonowanie lokalne, na jakiej zasadzie działa oraz jak się je wykonuje. Podpowiadamy też, dlaczego i kiedy warto wdrażać ten typ pozycjonowania.

Pozycjonowanie lokalne — czym jest?

Pozycjonowanie lokalne strony internetowej to promowanie jej w wyszukiwarce Google na wysokie pozycje, ale jedynie pod hasłami lokalnymi. Pozycjonowanie takie nie jest zatem globalnym a lokalnym promowaniem strony www. Jest ono tuż po pozycjonowaniu standardowym drugim najpopularniejszym typem pozycjonowania. Celem takiego promowania witryny jest umieszczenie jej na wysokich pozycjach pod lokalnymi frazami. Są to słowa kluczowe tematyczne, ale zawierające nazwy miejscowości lub same nazwy miast czy regionów. Pozycjonować w ten sposób można każdy typ strony internetowej. Pozycjonowanie lokalne głównie będzie kładło nacisk na kilka kwestii oraz powiązanie danej strony z adresem. Google posiada wiele algorytmów sprawdzających witryny pod tym kątem. Google wyświetla następnie odpowiedzi lokalne na zadane lokalnie pytanie lub użytkownikom zdającym ogólne pytania, ale przebywający w danej lokalizacji. Ogólnie lokalne oferowanie wyników przez Google, staje się coraz bardziej istotne, a wyszukiwarka kładzie coraz większy nacisk na taką formę prezentacji wyników.

Jak wykonuje się pozycjonowanie lokalne?

Podstawą pozycjonowania lokalnego są te same działania, co przy pozycjonowaniu standardowym. Polegają one na ogólnym dostosowaniu witryny internetowej do wyszukiwarki Google i są np. konfiguracją techniczną strony, jej przyspieszeniem, zoptymalizowaniem pod kątem User Experience czy dodawaniem jakościowego contentu. Odpowiednio przygotowując witrynę dostosowaną do Google, możemy rozpocząć proces pozycjonowania lokalnego i wykonywania tych czynności, które są charakterystyczne dla tego sposobu promowania witryny.

Pierwszym i głównym sposobem pozycjonowania lokalnego jest odpowiednia analiza fraz. Specjaliści dobierają frazy lokalne, pod którymi znajdować będzie się strona internetowa w Google. Są to frazy rozszerzone o nazwy miejscowość. Umieszcza się je w tekstach SEO, tytule i opisie strony, tekstach alternatywnych multimediów, nazwach adresów URL czy innych miejscach na stronie. Drugim elementem pozycjonowania lokalnego jest powiązywanie adresu lokalnego z adresem www. Pozycjonując stronę lokalnie na różne sposoby powiązuje się adres z serwisem co ma na celu jasne przekazanie informacji Google, iż strona działa w obrębie danego miasta i głównie w danej lokalizacji. Robi się to np. poprzez utworzenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps. W ten sposób Google otrzymuje wiarygodny sygnał o lokalnym charakterze strony. Adres stacjonarny powiązuje się z witryną jeszcze na inne sposoby np. poprzez dodanie danych NAP w sieci czy wpisów w katalogach wizytówek biznesowych.

Działaniem pozycjonującym stronę lokalnie off site, czyli poza stroną internetową jest link building, ale przeprowadzony z lokalnych for internetowych. Wykonuje się go tak samo jak ten ogólny poprzez umieszczanie linków zwrotnych do witryny o atrybutach dofollow i nofollow, ale na stronach lokalnych. Mogą być to fora, blogi, social media czy inne witryny o lokalnym charakterze. W ten sposób strona jest linkowana ogólnie, dostarczając tym samym informacji o lokalnym charakterze Google.

Dlaczego warto pozycjonować witrynę lokalnie w Google?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to wiele korzyści i profitów. Z pewnością daje ono możliwość pozyskiwania dużych ilości klientów lokalnych. Jest to spory plus, gdyż jak wiemy, reklama stacjonarna nie zawsze jest tak dokładna i skuteczna. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możemy zwiększyć swoje obroty nawet wielokrotnie, gdyż z Google jako pierwszego źródła informacji lokalnych korzysta wiele osób z danego miasta. Sama promocja jest również targetowana naturalnie i technicznie. Oznacza to, że reklamę w postaci promowanej strony w Google kierujemy do danej grupy osób, a co za tym idzie - efektywnie wykorzystujemy budżet reklamowy. W tej opcji płacić będziemy zatem jedynie za promocję marki wśród osób, które naprawdę z dużym prawdopodobieństwem mogą skorzystać z oferty naszej firmy.

Pozycjonowanie strony internetowej to też profity funkcjonalne. Samo wypozycjonowanie strony www lokalnie jest prostsze i tańsze niż globalnie a daje możliwość regularnego pozyskania klienta. Przeważnie w małych i średnich miastach nie będziemy mieli problemu z pojawieniem się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na rynku działa też bardzo dużo agencji SEO oferujących tego typu usługi. Wysoka pozycja witryny internetowej biznesu lokalnego to też renoma i prestiż. Wiele osób będzie postrzegało naszą markę jako lidera branżowego z uwagi na obecność na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania Google. Wiele osób sugeruje się i ufa poleceniom Google. Reklama taka jest też dużo bardziej wartościowa niż wyświetlanie banerów reklamowych. Możemy przez to pozyskiwać jakościowy i zdecydowany zakupowo ruch organiczny.

Kto i kiedy powinien skorzystać z tej opcji promocji?

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo korzystną pod wieloma względami opcją reklamowania się w sieci. Warto wykorzystać ją zatem w wielu przypadkach. Z pewnością jest to sytuacja kiedy małe marki lokalne chcą promować się w sieci i pozyskiwać nowych klientów stacjonarnych właśnie stamtąd. Jest to duża szansa na wyeksponowanie sklepu czy biznesu lokalnego w sieci. Drugą sytuacją kiedy warto wdrażać pozycjonowanie lokalne, jest chęć zostania liderem branżowym np. najpopularniejszą pizzerią w mieście. Obecnie wiele osób informacji wyszukuje w Google, sugerując się jej zdaniem. Jeśli zatem chcemy walczyć o miano lidera branżowego i mamy takie aspiracje, obecność na pierwszych pozycjach w Google pod lokalnymi hasłami jest wręcz konieczna. Z pozycjonowania lokalnego powinny korzystać również osoby, które kierujące swoją ofertę jedynie do osób z danego regionu czy miasta. Sytuacja ta może mieć związek np. z dostawami czy obsługą klientów która możliwa jest jedynie na danym terenie.


Często zadawane pytania

Jak podnieść pozycje mojej strony. Lokalne pozycjonowanie strony internetowej. Reklama lokalnej firmy w internecie
Zaufali nam:Tworzenie stron internetowych
Copyright © 2008 - 2021 Fx Design. All right reserved. sitemap

Ostatnio zrobiliśmy: emdf.pl | producent rolet |
Naszym obszarem działalności są Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza - Będzin - Myszków - Zawiercie oraz Śląsk i Londyn
Korzystamy z systemu Joomla ( projektowanie stron / strony internetowe / kodowanie szablonów / modyfikacje / tworzenie szablonów )
( administracja i tworzenie sklepów internetowych / modyfikacje i tworzenie szablonów). Zapraszamy również do zapoznania się z cennik stron internetowych i sklepów internetowych.