Pozycjonowanie to nie tylko strony www

ale i pozycjonowanie filmików na YT, grafik, plików pdf czy stron w Bing! Sprawdź co i jak można pozycjonować!

Seo w Bing i Youtube
Pozycjonowanie to pojęcie, które bezsprzecznie od razu kojarzy nam się ze stronami internetowymi w Google. Owszem, jest to najpopularniejsza czynność sieci, a promowanie stron www w Google jest powszechnym zjawiskiem. Pozycjonować można jednak również inne rzeczy w sieci takiej jak filmiki na YouTube, zdjęcia i grafiki w Google Image, pliki pdf czy strony w wyszukiwarce Bing. W dalszej części tekstu prezentujemy krótkie opisy pozycjonowania poszczególnych rzeczy oraz podpowiadamy, dlaczego i jak warto pozycjonować również inne elementy w sieci, a nie tylko strony www.

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www to pierwsza i najpopularniejsza czynność, która wiąże się z pozycjonowaniem. Jest to promowanie witryny w wyszukiwarce Google poprzez jej dostosowanie i optymalizację, a także działania off site, czyli poza witryną, które mają sprawić, iż Google uzna stronę za jakościową i będzie chętnie wyświetlało ją na wysokich pozycjach. Pozycjonować można każdą stronę internetową, a ogólnie proces ten polega na ok. kilkuset czynnościach wykonywanych w obrębie witryny jak i poza nią w celu konfiguracji. Celem pozycjonowania strony jest wysoka pozycja i pozyskiwanie dużej ilości ruchu organicznego, gdyż popularność strony rośnie wraz z jej pozycją w wyszukiwarce. Pozycjonowanie możemy wykonywać samodzielnie lub zlecając prace agencji SEO. Głównymi czynnikami rankingowymi, po których Google ocenia witrynę, jest staż strony, certyfikat SSL, adres URL zgodny z zasadą User Friendly, jakościowy content, dostosowanie do urządzeń mobilnych, linkowanie zewnętrzne, dobór fraz kluczowych czy przyspieszenie wczytywania się i działania strony www.

Pozycjonowanie filmów na YouTube

Pozycjonowanie filmików na YouTube to drugi typ treści, jaki możemy pozycjonować. Jest to optymalizacja danego nagrania w taki sposób, aby było ono dostosowane do wyszukiwarki YT i często pojawiało się na wysokich pozycjach przy wyszukiwaniu danego hasła. Z pewnością pozycjonowaniem filmików na YT jest ich optymalizacja techniczna. Samo nagranie powinno być dostępne w jak najlepszej rozdzielczości. Warto zadbać o długość nagrania oraz jego profesjonalizm, który będzie wpływał na popularność. Musi posiadać ono też odpowiednią nazwę pliku wgrywanego na serwis wraz z frazami tematycznymi. Należy dodać je też w tytule nagrania oraz opisie gdzie możemy używać dużo więcej tekstu i słów kluczowych. Ważnymi elementami są też miniaturka nagrania oraz jego tematyka. Miniaturka tworzona przez nas która nie będzie przypadkowym urywkiem filmiku oraz uniwersalna i przydatna tematyka nagrania, będą przyciągały odbiorców, a co za tym idzie, zwiększały jego popularność i pozycjonowanie. Kolejnym działaniem oprócz rzetelnego uzupełnia kwestii technicznych nagrania, jest również zadbanie o popularność kanału, na którym znajduje się filmik. Nagranie możemy promować też w sieci oraz prosić o subskrypcje czy komentarze pod filmikiem prowokując je np. dyskusją. Filmiki na YT pozycjonuje się na takiej samej zasadzie co strony www w Google, gdyż YT jest drugą największą wyszukiwarką w internecie i pierwszą wyszukiwarką filmików.

Pozycjonowanie grafik w Google Image

Poznawanie grafik w Google Image, czyli drugiej zakładce wyszukiwarki, z której często korzystamy to trzeci typ treści, które możemy pozycjonować w sieci. Przeważnie nie robimy tego, myśląc, że Google samodzielne zajmuje się indeksowaniem obrazków. Jest to część prawdy, choć możemy w dużej mierze pomóc Google, odpowiednio je optymalizując. Samo pozycjonowanie grafiki w Google będzie przebiegało nieco wolniej niż stron internetowych i jest to pierwsza różnica pomiędzy pozycjonowaniem stron www. Pozycjonowanie grafik w Google Image to ich optymalizacja i dostosowanie do wyszukiwarki w taki sposób, aby były chętnie prezentowane na szczycie tej części wyszukiwarki. Z pewnością powinny być unikane, tak jak ma miejsce przy treściach pisanych. Same obrazki powinny być odpowiednio skompresowane tj. być jak największej rozdzielczości i jak najmniejszej wagi. Możemy osiągać taki stan zdjęcia, korzystając z darmowych konwerterów, które ustawią odpowiednie rozszerzenie zdjęcia, usuną zbędne dane w zdjęciu czy kompresją je w odpowiedni sposób. Grafiki powinny być też opisane przy pomocy słów kluczowych, pod jakimi chcemy, aby były pozycjonowane i posiadać tekst aktywny, który również będzie zawierał takie frazy. Czynnością optymalizacyjną jest też umiejscowienie obrazka na stornie w tekście tematycznym o podobnych słowach kluczowych.

Pozycjonowanie plików pdf w Google

Bardzo ciekawym typem pozycjonowania jest też pozycjonowanie plików pdf w wyszukiwarce Google. Wbrew pozorom pliki pdf można pozycjonować w Google i są one traktowane przez wyszukiwarkę jako pojedyncza strona internetowa. Dość często — co nie jest przypadkiem, możemy zauważyć w wyszukiwarce na danej pozycji np. TOP1 plik pdf do otworzenia i pobrania a dopiero na kolejnych zwykłe strony www. Pozyskiwanie plików pdf jest zatem dodatkową okazją na pojawienie się w wyszukiwarce Google i zdecydowanie warto to robić. Samo pozycjonowanie pliku pdf możliwe jest gdy plik pdf udostępniony w sieci np. na naszej stronie nie jest szyfrowany oraz zabezpieczony hasłem, posiada treść pisaną i nie jest w formie obrazka. To dwa podstawowe wymogi. Gdy nasz plik pdf spełni je, należy zająć się nim dokładnie tak jak tekstem publikowanym na naszej stronie. Plik pdf powinien posiadać zatem odpowiednio dobrane frazy umieszczone w jakościowym i unikalnym contencie. Warto, aby posiadały też linkowanie wychodzące i wewnętrzne oraz zewnętrzne prowadzone do niego z sieci. W pliku pdf warto umieszczać też obrazki z odpowiednimi tekstami alternatywami zawierającymi frazy czy zająć się formatowaniem tekstu, aby nie był on blokiem słów. Należy zatem pogrubiać frazy, dopasować listy punktowe, tabele czy informacje oraz zadbać o odpowiednie nagłówki i sekcje.

Pozycjonowanie stron www w Bing

Pozycjonowanie to również promowanie stron www w wyszukiwarce Bing. Jest ona nieco inaczej skonstruowana niż Google, a więc i pozycjonowanie będzie polegało na dostosowaniu strony właśnie do niej. Pozycjonowanie strony w Bing będzie opierało się o te same jakościowe założenia, ale będzie kładło akcenty na nieco inne elementy. Wyszukiwarka Bing bardziej niż Google docenia domeny z dłuższą historią w sieci. Faworyzuje również domeny typu edu i gov. Jest także instalowana automatycznie na przeglądarkach IE, a więc korzystają z niej częściej ludzie starsi, co również jest podpowiedzią, pod jakim kątem przeprowadzać dodawanie contentu czy tworzyć funkcjonalności strony. Bing bierze też pod uwagę bardziej niż Google wielkość strony, odpowiednią sitemap czy współczynnik odrzuceń.



Często zadawane pytania

Jak wypozycjonować film na YouTube. Jak podnieść pozycje zdjęć w wyszukiwarce. Czy da się pozycjonować w Bing
Zaufali nam:Tworzenie stron internetowych
Copyright © 2008 - 2021 Fx Design. All right reserved. sitemap

Ostatnio zrobiliśmy: emdf.pl | producent rolet |
Naszym obszarem działalności są Katowice - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza - Będzin - Myszków - Zawiercie oraz Śląsk i Londyn
Korzystamy z systemu Joomla ( projektowanie stron / strony internetowe / kodowanie szablonów / modyfikacje / tworzenie szablonów )
( administracja i tworzenie sklepów internetowych / modyfikacje i tworzenie szablonów). Zapraszamy również do zapoznania się z cennik stron internetowych i sklepów internetowych.