Pozycjonowanie stron internetowych
Obecnie poszukując firm/usług nie przeglądamy książek telefonicznych lub robimy to bardzo sporadycznie. Dla przeważającej większości ludzi o wiele wygodniejszym i szybszym sposobem jest skorzystanie z wyszukiwarki internetowej (głównie Google). Jednak użytkownik internetu sporadycznie zagląda na wyniki pokazujące się na drugiej stronie wyszukiwania a nie mówiąc już o dalszych pozycjach wyników. Dlatego tak ważne jest żeby strona była widoczna w czołówce wyszukiwania, w innym wypadku potencjalny klient nie znajdzie naszej strony a co za tym idzie stworzenie strony nie przeniesie się na wzrost sprzedaży oraz promocji marki.Co dla Ciebie zrobimy:
Relama konwencjonalna czy pozycjonowanie ??
Warto przeczytać dla porównania.

Pozycjonowanie to najbardziej opłacalna forma reklamy trafiająca bezpośrednio do zainteresowanego klienta. Za kilkadziesiąt do kilkuset złotych miesięcznie ( w przypadku pozycjonowania lokalnego ) możemy dotrzeć do większości klientów w Twoim okręgu. Czy to dużo ?? dla przykładu starczy policzyć ile trzeba wydać na konwencjonalną reklamę ( ulotki, banery, reklama w prasie ).
Jako przykład weźmy lokalny sklep motoryzacyjny, chcemy dotrzeć do 1000 potencjalnych klientów:
Ulotki – 1000 szt to koszt około 60 zł plus koszt ich rozniesienia jeśli nie robimy tego sami 100 zł ( 10 gr za sztukę ). Suma to 160 zł a bądźmy szczerzy kto z nas czyta ulotki ?? 10 % ?? czy mniej.
Tak więc koszt dotarcia do 1000 klientów może nas kosztować 160 zł, lecz będzie to dużo przypadkowych osób, np. za młodych na samochód, lub już go nie posiadających albo po prostu nie zainteresowanych.
Baner reklamowy – w bardzo ubogiej wersji to koszt około 18 zł za m2. Żeby było cokolwiek na nim widać to trzeba zainwestować w minimum 4 m2. Koszt wydruku wyniesie nas 72 zł. Do tego trzeba doliczyć miejsce do jego powieszenia. Będzie to średnio od 100 zł do kliku tysięcy, zależnie od lokalizacji. Reasumując za około 170 zł mamy wydrukowany i powieszony baner w kiepskiej lokalizacji na za te pieniążki, czy miesięcznie dotrze do 1000 zainteresowanych naszą branżą użytkowników ?? Śmiem wątpić.
Reklama w prasie lokalnej. Na wstępie proszę sobie przypomnieć kiedy ktoś z nas czytał prasę lokalną ?? Tak wiem rzadko. Ale hipotetycznie powiedzmy że nasz klient będzie czytał. Koszt sensownego i czytelnego ogłoszenia np. w mieście wielkości Sosnowca to koszt około 100 zł na jedno wydanie, na ogół są to tygodniki więc ten koszt jest tylko na tydzień i dociera do klientów ale czy zainteresowanych dokładnie naszą branżą ??
Czym wygrywa pozycjonowanie w porównaniu z w/w przykładami reklamy ??
Podnosimy w wynikach wyszukiwania konkretne słowa i frazy związane z Twoją działalnością, ktoś szukając w internecie wpisze np. Sklep motoryzacyjny Sosnowiec otrzymuje w wynikach wyszukiwania Twoją stronę i informacje gdzie sklep się znajduje. Jest to klient który jest zainteresowany właśnie Twoja działalnością lub usługami. Nie jak w przypadku ulotek czy banerów gdzie reklama trafia do każdego, i tego zainteresowanego i tego znudzonego który przeczyta (jeśli to w ogóle zrobi) i wyrzuci do śmieci ulotkę. Pozycjonowanie to reklama która trafia dokładnie do klienta który jest nią zainteresowany.
W pozycjonowaniu lokalnym docieramy do wszystkich w naszym okręgu, czyli za kilkadziesiąt do kilkuset złotych miesięcznie dotrzemy do znacznie więcej niż tysiąca użytkowników jakie założyliśmy w tym porównaniu
Powyższy przykład dotyczył pozycjonowania lokalnego, pozycjonowanie na terenie całego kraju to jest jeszcze większa różnica cenowa i jakościowa na korzyść pozycjonowania.
Zaufali nam:

Częste pytania:
Dlaczego cena pozycjonowania jest inna w zależności od miasta ??
Jest to uzależnione od konkurencji w Waszej branży. Weźmy dla przykładu dwa miasta w aglomeracji Śląskiej. Sosnowiec i Katowice. Oba te miasta dzieli około 100 000 mieszkańców i co za tym idzie pozycjonowanie w Katowicach jest trudniejsze niż w Sosnowcu. Chcąc wypozycjonować np. Kwiaciarnie w Katowicach po wpisaniu tej frazy mamy 569 000 wyników, natomiast fraza Kwiaciarnia Sosnowiec to tylko 220 000 wyników (nie tyle kwiaciarni na pewno nie ma, to też wyniki pokrewne i podstron), jak widać konkurencja jest mniejsza i pozycjonowanie w większości przypadków wtedy jest łatwiejsze. To tak w skrócie ponieważ istnieje jeszcze sporo innych czynników na jakie zwracamy uwagę.
Jak szybko wzrosną pozycje mojej strony ??
Jak w większości branż jakość wymaga czasu. Mimo że staramy się żeby pozycjonowanie było jak najszybciej odczuwalne poprzez wzrost ilości waszych klientów to jednak trzeba się liczyć z czasem około miesiąca. Oczywiście da się szybciej, jednak to nie będzie dobre dla Waszej strony lub sklepu. Szybkie pozycjonowanie na ogół kończy się problemami ze strony wyszukiwarki Google a tego chcemy uniknąć.
Warto wiedzieć